tisdag 17 mars 2009

Dagens suckar

Jag tänkte göra som min lillebror gör i sin blogg ibland. Det handlar om dagnes suck. Idag tänkte jag bjuda på två dagens suckar.

Suck 1: Grannar
Jag gillar verkligen inte några av våra grannar. Kärringen under mig har använt sig av mina tvättider och hon har massa skor utanför dörren och barnvagnen direkt när man kommer in genom porten. Men idag så tar ändå kärringen bredvid mig priset. Eller det är en tripp trapp trull familj som bor där. En mormor, en mamma och ett litet barn. Idag så hade de ställt ut sina soppåsar utanför dörren. I påsarna låg det bajsblöjor. Bajsblöjor som stank. Jag säger såhär, kan man inte ha sina sopor i lägenheten för att de luktar så ska de inte heller ställas utanför. Antingen får man knata till soprummet alternativet är ju att utnyttja balkongen en stund nu när det inte hunnit bli så varmt

Suck 2: En busschaufför
Redan när jag såg vilket busschaufför som skulle köra från Karlberg till Odenplan idag så tänkte jag "neeeej". Han är jättekonstig och många gånger otrevlig. Det första han säger när jag går på "Gatan som går direkt på Odenplan är karlbergsvägen va?" "
"Joo jag tror det"
" Ja jag sa ju det, jag hade rätt"
Ehh ja, har jag påstått nått annat eller tänkte jag men sa inget.
Några hållplatser senare så kommer två småkillar springades för att hinna med bussen. Första tänker busschauffören åka ifrån killarna men ångrar sig. Småkillarna hoppas på (de är kanske 8-9 år) och busschaufförn börjar skäll ut dem. "När bussen kommer så ska ni stå redo vid busshållsplatsen och vinka tydligt att ni ska med, fattar ni?"
Hur många har inte någongång sprungit efter bussen? Gubben hade ju ett val att ändå köra vidare och strunta i småkillarna. Jag ska också tillägga att de sprang inte framför bussen eller nånting sånt som hindrade den från att åka vidare. När det sedan några stationer senare kommer en medelålders man springade för han är sen så får han minsann ingen utskällning.
Denna busschaufför bör kanske inse att han har ett service yrke men det vet han inte ens vad det innebär.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hatar grannar som är dumma i huvudet. När vi bodde i lägenheten så en dörr bredvid så bodde det en tant som aldrig kunde pratamed normal röst. skrek i telefonen "du har fan inte gjort något för dina barn" flera ggr. Hördes så tydligt in till oss när vi skulle sova halv 1 på natten så hördes hon med. skäller ut post pojken med, idiot.

Hatar buss chaufför dom tror att dom är ngt och att dom är bäst! Kör som idioter med. Vi åkte du buss som en berg o dal bana!

Anonym sa...

Busschauffören är inte längre vad de har varit, de är inte serviceinriktade, de kör som jag vet inte vad, jag tror varje gång jag ska bli skadad när jag åker buss, de tvärbromsar, de kör slarvigt, det gäller att hålla i sig.

Att åka buss är en Stor SUCK för mig, alltid.

Tilda sa...

Sofia; jadu grannar, vad mer kan man säga? Kan inte alla bara bli normala.
Mamma: Ja fort ska det gå. Trottoarkanter kör de över för de orkar inte ta ut svängarna ordentligt. Gående ignorerar de så länge det går så de tillslut måste tvärbromsa. Trafikljus försöker de alltid åka igenom men inser sen att de aldrig hinner innan det slår om till rött och tvärbromsar. Men framförallt den taskiga attityden många har stör jag mig på! Dumma dom!