måndag 30 mars 2009

Användarnamn och lösenord

Jag undrar hur många användarnamn och lösenord jag har. Jag försöker hålla dem så lika som möjligt men alla de som kräver användarnamn och lösenord gör det ju inte så lätt. Ibland är mailadressen användarnamnet och ibland inte. Nästa problem är ju att det man valt sen tidigare på andra ställen är upptaget på det nya stället. Lösenorden ska vara olika långa, ibland max ett antal tecken. Ibland minst ett antal tecken. Ibland måste några tecken vara siffror. Det senaste jag råkade ut för var att lösenordet skulle vara 12 tecken lång och minst en siffra.
Denna djungel och användarnamn och lösenord blir ju bara värre för varje dag också. Ska snart göra iordning en liten lista på alla konton och lösenord. Då har jag iaf dem någonstans. Huvudet verkar ju inte räcka till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mathilda.. Mathilda. Vi lever i 2000-talet. Det finns program som både håller reda på dina lösenord och sedan så fyller den i dem också - automatiskt!!! :)

Tilda sa...

vart då?

Tilda sa...

påstår du förresten att jag inte hänger med?