fredag 12 juni 2009

Varning för sårbild

Passar på att varna känsliga läsare för en sårbild lite längre ner i inlägget. Nu är jag riktigt trött, har haft fullt upp hela dagen känns det som. Nu är iaf Siri behandlad i förebyggande syfte och Sara har fått salva på sitt sår, en tablett och en bebiströja.
Jag är ensam hemma hela helgen. Missförstå mig inte nu, det är jättetrevligt och mysigt när Johan är hemma men det är skönt att vara ensam ibland också.
När jag fyllde år så fick jag en cuttlebug av Johan. Butiken han besällde ifrån hade den inte hemma men beställde en som inte hann komma tills på tisdagen. För att ha något att ge ändå så gjorde han en egen. Erkänn att den blev bra



Egen tillverkad Cuttlebug av Johan.



En riktig Cuttlebug



Saras sår. Det gul/brun/gröna eller vilken färg det nu är trodde jag var en lite varig vätska som stelnat men det är sår under huden. Usch. Det yttersta ljusa är rakat av veterinären som ville se hela såret. Så jag tycker inte att jag var så fånig som tog henne till veterinären ändå! Dock närmare 2000 kr fattigare men det är en annan historia.



Så här ser Sara ut nu. Att få på tröjan var lite knepigt. Sara lyckades ju själv ta av sig den. Men bebiströjor är fiffiga med knappar i halsen så den gick att göra mindre.
Sara är lagom glad nu, ger mig lite sura blickar då och då men håll med om att hon är väldigt söt=)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja fy katten...men hon ser söt ut på bild.

Tilda sa...

Ja tyvärr så är hon för dum för att fatta att tröjan hjälper henne.