lördag 6 juni 2009

Nationaldag

Jag är jättetrött idag. Började på förmiddagen med att åka till Mormor&Morfar och hämta en smörgåstårta. Sedan åkte jag in till stan för att lämna smörgåstårtan hos Farfar som fyller 75 idag och skulle ha ett litet firande på dagen. Lämnade tårtan, hämtade Elias på centralen, han har varit i valstugan. Massor med folk var det i stan och bilar också. Tog jättelång tid att ta sig ut från stan. Vi stannade en sväng i Rotebro och köpte blommor till farfars balkong. Hem föräldrahemmet och plantera blommorna i en kruka med pappa på telefon om hur vi skulle göra. Vi är dåliga på sånt jag och Elias. Hem till mig, där jag färdigställde farfars födelsedagkort. Iväg in till stan igen, nu var Johan med också. VI skulle förtidsrösta men kön var för lång så vi skippade det. Mötte upp Mathias och insåg att vi var lite tidiga. Hängde på en bänk i en halvtimme. Sen mötte vi upp Pappa på en restaurang där vi hämtade mat. Hem till farfar där vi firade lite med champagne och sång. Farfar fick en balkongmöbel och min och Elias planterade blomma! Vi är bara för duktiga. Middagen var jättegod men mättande. Och nu är jag helt slut.

Men när jag ändå är igång så kan jag ju berätta att gårdagen var trevlig också. Jag började med att fixa naglarna så nu är dom fina. En sväng förbi friskis på Sveavägen och körde lite styrketräning. La på vikt på nästan allt vilket känns lite idag ;) Åkte ut till Årsta och träffade Johan och Robin och vi käkade också god mat. Hem och slocknade.

Nu väntar sängen!

2 kommentarer:

Sofia sa...

haha full rulle=P

Tilda sa...

Ja det blev lite stressigt ibland:P