fredag 12 juni 2009

Tripp till veterinären

Vilket skitväder det bjuds på idag. Riktigt tråkigt. Idag tog jag Sara till veterinären. Det visade sig att hon har drabbats av parasiter. Stackarn. Nu ska hon äta antibiotika och sen fick hon nån kräm hos veterinären också som jag ska smörja om en månad igen. Siri ska dock få lite kräm idag. Hon kan ju ha parasiter också. Dessutom är det viktigt att hon inte kliar. Och hur gör jag det då? Jo klär på henne. Försökte i djuraffären om de inte hade något som är anpassat för katter, Sara kan ju knappast vara den första att drabbas av detta. Det hade det inte men dumskallen i butiken trodde att det skulle komma snart" hysterien med kläder på djur är ju stor just nu så det kommer"
Nu skiter jag i om det kommer komma och jag är absolut inte ute efter att klä upp henne. Det är väldigt sällan som djur behöver kläder. Väder och vind kan ett djuren själva kontrollera. Det slutade iaf med bebiströjor från H&M. Ska se hur det blir att klä på henne sen.

Inga kommentarer: