lördag 20 juni 2009

Midsommar

Jättedåligt med uppdatering sista tiden, jag vet men ska bättra mig. Igår var vi ute på landet under dagen. Åkte dit vid tio och trodde vi skulle slippa köerna då det tidigare år har varit en del trafik men inga köer. Tyvärr stämde det inte riktigt denna gång. Blev låång tid i kö och jag höll på att bli tokig. Hatar att sitta i bilköer. Köerna släppte iaf tillslut och vi kunde öka på tempot en del. Av i Vagnhärad och en snabbshopping av kattmat på ICA eller vilken matbutik det nu var. Sen var det slutspurt mot landet. Var väl framme vid ett. I vanliga fall tror jag sträckan tar 1-1½ timme att köra. Nu tog den nästan 3. Vi åt lunch. Sill och potatis och köttbullar och en del annat. Öl och nubbe så klart men jag var nykter.
Eftermiddagen så spelades det kubb, kort och annat kul. Jag var inte lika bra på kubb som på boule.
Vädret var inte det bästa, regnade en hel del ibland. Stugan är minimal, ett rum och kök. Tur att det finns en uteplats men tak och möjlighet att sätta för väggar också. Filtar finns också i massor vilket var tur.
Grillat till middag såklart. Gott. Jordgubbar till efterrätt såklart! Jordgubbar är midsommar. Sen spelade vi nått annat spel som jag tror heter "Maffia" eller nått sånt. Gick iaf ut på att med spelkort fick man olika roller och man skulle döda maffian typ. Låter inte så kul men det var rätt kul.
Vid midnatt börjde det bli dags för oss att ge oss hemåt. Eftersom vi har en katt som behöver lite medicin så var vi bara ute över dagen så att hon kan bli frisk nångång och få av sig sin benvärmare. Bebiströjan lärde hon sig rätt fort att ta av sig så den hjälpte inte tyvärr. Nu har hin en sönderklippt benvärmare.
Det hade blivit ordentligt dimmigt igår när vi åkte hemåt. Sikten var dålig och jag var lite trött, inte bästa kör kombinationen kanske. Det gick rätt långsamt den första tiden tills dimman lättade. Vi var hemma igen vid typ halv två. Såg till att Sara tuggade i sig sin tablett ordentligt och sen slockade jag fort.
Nu ska jag ta en dusch och därefter gå över till mina föräldrars katt så den får lite sällskap. Sen vet jag inte vad som händer.

1 kommentar:

Olivia sa...

Hej. jag undrar om det där "sommar jobbet" var seriöst eller oseriöst :P jag gör det gärna om jag får :)

Olivia