onsdag 6 maj 2009

Pengar hit och pengar dit

Nu har jag roat mig med lite matte. Jag har räknat ut vad jag gör av med på behandlingar per år. Ingen kul uträkning men ändå inte så farlig som jag trodde.
Jag klipper mig var åttonde vecka och varannan gång gör jag också slingor.
Naglar fixas ungefär var fjärde vecka, max går jag med dom i fem veckor.
Fötterna fixas ju rätt ofta just nu men det beror på att jag har en envis liten fotvårta som måste bort. Annars räknar jag med att gå ungefär var tredje månad.
Ansiktsbehandlingar tänkte jag också börja med regelbundet. Hon sa att man skulle gå ungefär var sjätte vecka och jag har sökt lite på nätet också och det verkar som det. Men jag får se om jag går så ofta eller om jag går med lite längre mellanrum.
Totalt blir det det 7 klippningar (med 3 gånger slingor), 13 gånger att fixa naglarna, 5 fotvård och ansiktsbehandling 9 gånger.
Slutsumman då? 21 000 kronor drygt. Jag trodde det skulle bli mer. Men visst det är mycket pengar. Och då har jag inte räknat med produkter som kommer med hem ibland också. Senast jag klippte mig så köpte jag hem silverschampo. Jag har aldrig använt det förut så jag blev smått förvånad när det visar sig att schampot har en blå färg. Och inte bara blå. Riktigt blå.



Förövrigt så tycker jag att skönhetsbehandlingar borde fungera som med städhjälp t ex. Man får dra av 50 %. Kan inte politikern i min familj se till att genomföra det? Istället för att engagera sig i huruvida prostitution ska vara lagligt eller inte? Ett ämne vi har haft länge och troligtvis aldrig blir av med. Men det är ett intressant ämne och jag ska skriva lite vad jag tycker om det senare ikväll eller imorgon. Helt ärligt vet jag inte om jag är för eller emot.
Nu ska jag göra en omelett, måste ringa Johan bara och kolla hur man gör.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hoppsan, varför drar du upp det ämnet, nu kanske jag också måste börja räkna....

Tilda sa...

Ja jag fick för mig idag att räkna lite. Men jag trodde jag gjorde av med mer. Men du gör nog av med mer än mig! Men men man lever bara en gång så det får väl kosta lite då=)