fredag 1 maj 2009

Första Maj

Igår var det Valborg och jag jobbade. Det gjorde mig verkligen ingenting. Valborg är inget speciellt. I vanliga fall så brukar man stå vid brasan och frysa, igår var det visserligen bra väder men att brasan lockade inte speciellt mycket ändå. Och en lugn kväll på jobbet är ju helt okej. Även om alla andra som jobbade var rätt stressade inför ett nytt projekt som skulle starta inför natten så det kändes nästan lite jobbigt att jag satt och rullade tummarna och fyra andra stressade runt. Jag erbjöd mig iaf att jobba om det behövs i helgen. Då har jag bidragit lite iaf.
Igår fyllde också kungen år, 63 år närmare bestämt tror jag. Ett år närmare pensionen. Om 39 dagar så tar jag också ett steg närmare pensionen. Det som känns bra i min åldersnoja är att jag ändå har 41 år kvar till pension om jag går vi 65 vilket jag inte tror jag kommer få göra.
Idag verkar vädret bli kanon. Borde försöka sola lite

Inga kommentarer: