måndag 7 januari 2008

Sjukanmäld

Mmm idag tog jag mig friheten att sjukanmäla mig. Har varit dålig hela helgen och mest legat i sängen. Har haft en jobbig hosta, feber och ont i hela kroppen. Började känna av det redan i fredagsmorse när nattpasset började gå mot sitt slut. Då var jag dock bara lite hostig. Fredagen mådde jag helt okej hela dagen faktiskt. På lördagen mitt på dan så skulle jag och Johan gå till Solna Centrum en sväng, jag skulle titta på skor och han på en borrmaskin. Eftersom jag bara hade med mig mina gympaskor som jag har på jobbet och hade glömt att ta med mig lite snyggare skor så behövde jag ett par nya eftersom vi skulle ut och äta med Robin på kvällen. Det blåste och var kallt på vägen dit. Jag hittade snabbt ett par fina skor på Din Sko men sen mådde jag riktigt dåligt. Så vi handlade lite på VI och sedan började vi gå hem. Väl hemma så tar jag en Ipren och lägger mig i sängen och sedan är tiden fram tills 20 lite dimmig. Det här var vid 15 tiden. Under den tiden har Johan iaf övertalat mig att vi inte ska ut och äta med Robin ikväll och jag har legat och pratat i sömnen/feberyrat en massa osammanhängade saker. Kvällen tillbringas iaf hemma och det var nog tur det. Söndagen mår jag bättre men inte bra. Största tecknet på att jag är sjuk är väl ändå att jag vaknar klockan 9 på morgonen är pigg! Händer inte så mycket på söndagen och på kvällen åker jag hem.
Idag bestämde jag mig för att sjukanmäla mig, har inte längre någon feber och är inte så hostig men bestämde ändå för att låta mina kropp friskna till ordentligt innan jag börjar jobba igen. Sjukanmälde mig både idag och imorgon, sedan är jag ledig onsdag och torsdag men till helgen är jag nog fit fotfight igen. Kvällspass hela helgen och säkerligen något nattpass också!

Inga kommentarer: