torsdag 10 januari 2008

Hur man lättast söker på Google

Pratade nyss med Elias som precis kommit hem från skolan. Han berättade att dagen har varit horrible och han liksom igår inte lärt sig någonting! Tänka sig att min lillebror redan är fullärd! Efter ett tag kom han dock på att han minsann har lärt sig hur man enklast söker på Google och om vett och etikett regler på nätet. Ojoj på min tid så fanns knappt internet. Vi fick använda nationalencyklopedin(tror jag fick till stavning) och slå upp saker. Sedan skriva stödord för hand och hade man tillgång till dator och skrivare hemma(vilket jag hade) så fick man skriva rent på dator. Internet var en sån där grej som mest bara nämndes att det fanns.
Men en sak har jag lärt mig, man söker inte på Google. Man googlar=)
Google it!

Inga kommentarer: