fredag 11 januari 2008

När man vaknar före sin väckarklocka

I julklapp så fick jag en Wake up light av Johan. Han hade väl tröttnat på att jag sover till klockan 14 på dagarna;) Iaf igår så tog jag mig i kragen och packade upp den och läste instruktionsboken. Instruktionsböcker försöker jag undvika i det längsta, tycker dom är jobbiga att använda. Jag fick iaf igång lämpan och idag var det tänkt att jag skulle ha vaknat till en soluppgång och fågelkvitter. Klockan ställde jag in klockan nio så fågelkvittret skulle komma igång då och soluppgången skulle starta halv nio. Jag vaknar 08:25. Klarvaken. Jobbigt. Jag ville ju ändå uppleva denna soluppgång och fågelkvitter så jag ligger kvar i sängen men blir till sist för rastlös och 08:50 går jag upp. Imorgon satsar jag på att ställa klockan 08:30 istället!
Ikväll så är det jobbdags igen efter min lilla tids sjukdom. Men jag har haft nästan en veckas ledighet fast jag bar ahar varit sjukanmäld i två dagar:D
Idag har jag också lyckats tvätta lite. En maskin får räcka.

Inga kommentarer: