söndag 8 januari 2012

Sista semesterkvällen=/

Detta var tyvärr min sista semesterkväll, lite ångest för att återgå till vardagen. Det har visserligen sina fördelar när det gäller rutiner och så, men just nu känns det mest pest. Jaja. Semestern var riktigt skön. Började med en intensiv julbaksvecka innan jul. Jag provsmakade ingenting vilket var lite jobbigt att inte veta vad hur saker smakar när man bjuder på dem. Hade jag provsmakat hade inte alla saker kommit med, de var inte direkt äckliga men inte heller speciellt goda. När jag väl provsmakade så var jag mest nöjd med pepparkakstryfflarna och en chokladboll med fyllning och rullad i hasselnötter.
Julen firades hemma hos mina föräldrar och det var trevligt, så som en riktig jul ska vara=) Juldagen som brukar vara riktigt lugn kunde slutat illa. Den nästan 25 åriga micron i mina föräldrars hem började brinna. Då hela köket var rökfyllt så var det lite svårt och se vad som brann. Men efter några minuter så konstaterade Mathias och Johan att det var micron och pulsen gick ner lite. Sedan väntade en ganska lång period att vädra ut huset, det luktade en del rök. Och vad kallt det blev. På juldagskvällen var det dags för mig och Johan att åka hem och sova och packa om väskorna för att några dagar senare åka ner till Johans föräldrar och fira nyår. Nyåret firades lugnt, riktigt lugnt. Med god mat, spel och skumpa till 12-slaget. Vi stannade några dagar till och det var trevligt.
Har varit hemma i några dagar nu, har hunnit med att träna, rensa min garderob, rensat några lådor i vardagsrummet, storhandla mat och ute och promenerat en massa. Skulle lätt kunna tänka mig några till semesterveckor. Men men, bita i det sura äpplet imorrn och traska till jobbet. Det är ju iaf ca 7000 steg att gå fram och tillbaka. Något positivt=)

Inga kommentarer: