tisdag 3 januari 2012

Gott Nytt År!!!

Se vad 2012 har att erbjuda. Vi firade in det nya året hos Johans föräldrar med trerätters och skumpa till 12 slaget. Jag tog min klunk och sedan fick Johan ta över mitt glas. Det där med skumpa är inte riktigt min grej.
Jag har också gett två nyårslöften. Det första är att spara samtliga kvitton på allt jag köper. Detta löfte har jag gett då min telefon börjar bli lite opålitlig och jag skulle kanske behöva lämna in den snart och jag har ingen aning om var jag har kvittot. Så löfte ett blir att spara kvitton på ett speciellt ställe. Smartast är kanske en pärm, eller nån låda. Det får bli veckan projekt att lösa.
Andra nyårslöftet är att äta vid köksbordet och inte sitta i soffan. Jag äter väldigt fort och inbillar mig att jag kanske kan dra ner lite på tempot om jag sitter vid bordet. Får försöka och se om det blir nån skillnad. Dock bröt jag det löftet redan imorse, satt med min frukostfrukt och åt i soffan. Nu ska jag inte äta frukostfrukt på några dagar så jag har ingen bild att visa upp men det är verkligen mängder med frukt. Första gången jag gjorde frukt till frukost så tog jag så mycket som jag trodde var rätt. Redan där var det mycket. Nästa gång provade jag att mäta ordentligt och då blev det nästan dubbelt så mycket. Ska ta en bild nästa gång.

Inga kommentarer: